Grosuplje, Slovenija – Kompanija Don Don obeležila je ulazak u devetu godinu poslovanja u Srbiji posetom Pekari Grosuplje u Sloveniji. Pekara Grosuplje je integrisana 2015. godine u sistem Don Don. Zajedno sa Pekarom Grosuplje Don Don tokom 2016. godine planira oko 100 miliona godišnjeg prometa, što sistem Don Don postavlja na prvo mesto među pekarskim proizvođačima u regionu.

17520161-dondonPoseta Grosuplju je bila prilika da se novinarke uglednih srpskih redakcija upoznaju sa asortimanom pekare Grosuplje, i prve probaju proizvode koji će se uskoro naći i na srpskom tržištu. Novinarke su iskoristile razgovor sa tehnolozima Don Don-a da zatraže savete o mešenju i načinu čuvanja hleba, a zanimalo ih je njihovo viđenje različite ponude u Srbiji i Sloveniji.

Jerneja Krč, tehnolog razvoja u Pekari Grosuplje, istakla je da je tajna dobrog hleba u vrhunskim sirovinama i spretnosti pekara. Ona je rekla da se dobar hleb prepoznaje po hrskavoj kori, zlatnoj boji, nemrvljivosti, sposobnosti da, čak i kada je bez aditiva, po nekoliko dana zadržava osobine koje je imao i kada je kupljen.  Ona je naglasila da su u Sloveniji uspešno obezbedili jednak kvalitet brašna tokom godine, što je u Srbiji veliki problem. Ipak, Krč naglašava da ima proizvoda iz Srbije koji nedostaju slovenačkom tržištu. Navela je primer Don Don somuna, koji u Sloveniji još uvek ne proizvode, a za koji se nadaju da će ga u skorijoj budućnosti, i sa razvijenom tehnologijom Don Dona, plasirati na slovenačko tržište.

17520165-dondonAlenka Mozetič Zavrl, članica uprave za finansije i organizaciju sistema Don Don rekla je da je Don Don od male preduzetničke ideje iz 90ih godina došao do udela od 25% u industrijskom pekarstvu u Srbiji, te da je u tom smislu Don Don danas najveći sistem. Uspešno poslovanje na srpskom tržištu omogućilo je akviziciju Pekare Grosuplje, u čemu je učestvovala i Evropska banka za obnovu i razvoj.

“Pekara Grosuplje je kupljena uz veliku pomoć EBRD-a što nam je dalo vetar u leđa, ali je to i potvrda našeg dosadašnjeg rada, jer EBRD ne ulazi u rizične poslove”, istakla je Mozetič Zavrl.

Kao glavne probleme sa kojima se proizvođači hleba u Srbiji suočavaju, gospođa Mozetič Zavrl je istakla nedostatak kvalitetnih sirovina i dobavljača pšenice koji mogu da obezbede konstantan kvalitet, ali i nelojalnu konkurenciju i nejednako polazište za sve proizvođače. Ipak, ona je optimistična, i kaže da se posledjih godina oseća pomak ka boljem kvalitetu pšenice, kao i da su proizvođači sve spremniji za uzgoj kvalitetnijih sorti.

Na pitanje šta će akvizicija Pekare Grosuplje doneti srpskom tržištu, Mozetič je izjavila da je pogon Grosuplje na najvišem tehničko tehnološkom nivou razvoja u odnosnu na sve pogone na tržištima na kojima Don Don posluje. “Dobili smo nova znanja, nove ideje, nove tehnologije, koje ćemo sada prenositi van granica Slovenije”.

Ona je najavila izgradnju pogona za kalupski hleb u Srbiji, iz koje će se proizvodi dostavljati svuda u regionu.

17520166-dondonPekara Grosuplje je sinonim za najbolji hleb. S druge strane, globalna konkurencija nudi niz proizvoda koji se mogu uvoziti smrznuti i peći u trgovini. Don Don će kombinovati dve strategije: obim na jednoj i kvalitet na drugoj strani. Na globalnoj konkurentnosti opredeljenje će biti prvenstveno za svestranost i razmatranje lokalnih osobenosti.

Proizvodnja Pekare Grosuplje iznosi oko 15.000 tona proizvoda godišnje. Pekara ima 243 zaposlenih i planira da podstakne razvoj pekarske profesije, koja je deficitarna u Sloveniji. Proizvodi Pekare Grosuplje imaju brojne nagrade za visok kvalitet svojih proizvoda. Poznata je po brizi za očuvanje bogatog nasleđa hleba u Sloveniji. Između ostalog je dobitnik i prestižne nagrade ‘Maison de Qualite’, koja se dodeljuje organizacijama za izuzetna dostignuća u unapređenju kulture hrane. Njeni proizvodi su takođe nagrađeni najvišim nagradama zna godišnjim ocenjivanjima kvaliteta pekarskih proizvoda u Privrednoj komori Slovenije.

Pekara Grosuplje je centar za inovacije i partner za sticanje novih tržišta izvan Slovenije gde će predstaviti svoje proizvode pod imenom Don Don. U sledećim godinama u planu su još i akvizicije u Bugarskoj i Rumuniji, kao i neke pekare u Srbiji, i dalja integracija u Sloveniji i Hrvatskoj. U sledećih pet godina planirano je i širenje sopstvene maloprodajne mreže.