Intervju: Aleš Mozetič, generalni direktor kompanije Don Don: Prvo konsolidacija u regionu, pa u Evropu

Don Don namerava da se u 2016. godini fokusira na reorganizaciju kompanije u Srbiji, Hrvatskoj i Sloveniji, a u osvajanje regionalnih tržišta kreće od 2018. godine

POSLE DOBRIH rezultata proizvodnje u Srbiji i akvizicije pekare Grosuplje u Sloveniji kompanija može da se posveti razvoju maloprodaje, novog asortimana i dodatnih kapaciteta kojima će upotpuniti svoj asortiman i mesto vodeće pekarske industrije na ex- Yu teritoriji

Kako biste ocenili poslovanje Don Dona u Srbiji u prošloj godini i kakve planove imate u 2016. za ovo tržište?

– Prošlu 2015. godinu završili smo na 43. mestu po konsolidovanoj dobiti i na 78. mestu po konsolidovanim poslovnim prihodima u Srbiji. U svim pogonima u kojima posluje Don Don (Fidelinka pekara – Subotica, Žitoprodukt Zrenjanin, Žitoprodukt Kragujevac, Žitopek Niš, Pekarstvo AD Kraljevo, PDM u Pudarcima, Zlatni pek – Leskovac, MS pekara Jakovo) povećana je proizvodnja pre svega zahvaljujući velikim ulaganjima u proizvodne kapacitete.

U 2016 fokusiraćemo se na unapređenje odnosa sa postojećim kupcima, razvoj maloprodaje, nastavak razvoja novih proizvoda, gradnju fabrike tosta u Kragujevcu i fabrike prezli u Pudarcima. Takođe, pred nama je uvođenje novog IT sistema i reorganizacija cele kompanije.

Šta je za kompaniju strateški značilo preuzimanje Pekare Grosuplje za dalje planove prodora na tržište bivše Jugoslavije?

– Preuzimanjem Pekare Grosuplje smo pojačali asortiman, kao i tehničko- tehnološku opremljenost Sistema Don Don. Znanje, iskustvo i tehnologiju koje sada imamo raširićemo i primeniti svuda gde smo prisutni.

Integracijom Pekare Grosuplje u grupu Don Don u oktobru 2015. stvorena je najveća industrijska pekara na tržištu bivše Jugoslavije. Kompanija je svoju snagu ravnomernije raspodelila između Slovenije, Hrvatske i Srbije, može se reći da smo sada približno jednako jaki na celoj teritoriji na kojoj smo prisutni. Time su omogućeni podjednaka stabilnost u svim delovima kompanije, kao i osnova za dalju ekspanziju u ovoj oblasti. Don Don planira zajedno sa Pekarom Grosuplje u 2016. godini oko 100 miliona godišnjeg prometa, što nas dovodi na prvo mesto među pekarskim proizvođačima u regiji.


Najveći izazov je razumeti potrebe potrošača, od sada ćemo sa njima i direktno komunicirati kroz sopstvenu maloprodaju


Koliko se zahtevi kupaca na tržištu bivše Jugoslavije razlikuju i šta u pogledu asortimana hleba i peciva namerava da ponudi vaša kompanija?

– Platežna moć i navike potrošača su dve osnovne razlike koje nam diktiraju potražnju na tržištu. Ali i to se polako menja. Već postoji segmentacija tržišta – imamo grupe potrošača koje se preusmeravaju na nove trendove, kao i grupe koje se zadržavaju na postojećim navikama. Na nama je da budemo ti koji će kreirati trendove, što u suštini radimo od 2008., otkad smo u Srbiji. Najveći izazov je da sve prilike i potrebe prepoznamo, da ponudimo različitost koju potrošači traže. To je naš način odnosa prema tržištu – osluškujemo potrebe potrošača i trudimo se da im ponudimo najširi izbor proizvoda, koji može da ih odvede i u nove ukuse, uz poštovanje njihovih navika. Ubuduće – to ćemo raditi i kroz maloprodaju, odnosno kroz direktan kontakt sa potrošačem.

Najavili ste nastavak proširenja u Bugarsku i Rumuniju. U kom vremenskom roku planirate ovo proširenje i da li ćete i ovde ići na modalitet preuzimanja postojećih pekarskih preduzeća?

– Najverovatnije da ćemo takvim modelom proširiti poslovanje i na tim tržištima, na kojima smo već prisutni kroz asortiman smrznutih proizvoda. U pekarstvu je na globalnom nivou dovoljno kapaciteta, pa u tim zemljama planiramo da primenimo srpski model – preuzimanje postojećih igrača. Zato je u 2016. godini najvažniji fokus kompanije Don Don konsolidacija procesa i proizvodnje u Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji, a aktivnosti i proširenje proizvodnje u drugim zemljama, kao što su Bugarska i Rumunija, planiramo kasnije, od 2018. godine.

 

Izvor: CorD,  www.cordmagazine.com