18.10.2016, Beograd / Grosuplje – “Kupovinom Pekare Grosuplje dobili smo veći prihod, veći udeo na tržištu, tehnologiju, nove proizvode, ali što je za nas od velikog značaja – znanje i stručnost koje imaju tamošnji zaposleni. Prošle godine smo imali prihod oko 65 miliona evra, ove godine planiramo oko 90 miliona evra. Rast možemo zahvaliti preuzimanju Pekare Grosuplje”, navodi se u saopštenju kompanije.

Danas Don Don proizvodi oko 90.000 tona hleba i pekarskih proizvoda godišnje, a cilj je u najskorijem periodu povećanje na 100.000 tona. U sastavu Grupe su, osim 8 industrijskih jedinica u Srbiji, dve u Sloveniji i jednoj u Hrvatskoj i dva mlina koja melju 350 tona brašna dnevno, iz kojih Don Don snabdeva svoje proizvodne pogone, što ga čini liderom među pekarskim proizvođačima u čitavoj regiji.

Pekara Grosuplje je ostala strateški partner Mercatora i postala centar Don Donovih operacija za Sloveniju i Hrvatsku, a Srbiju i ostala izvozna tržišta kompanija pokriva iz srpskih pogona. Preuzimanjem su se stvorli svi uslovi za dalje unapređenje receptura, pre svega zahvaljući iskustvu i zajedničkom radu sa evropskim stručnjacima na novim recepturama i inovacijama koje Don Don iz Pekarne Grosuplje menja i prilagođava ka drugim tržištima. Prvi od takvih primera je hleb Monarh, domaći hleb unapređene recepture. Ovi hlebovi se prave ručno, od kiselog testa, na tradicionalan način kako se hleb nekada pravio – testo dugo ‘odmara’ i fermentacija je produžena.

“U Sloveniji nameravamo već ove godine da počnemo projekat ‘predtest’ koji podrazumeva upotrebu nove tehnologije, koja će nam omogućiti novu liniju proizvodnje hleba i peciva sa manje dodataka, a koji će biti sveži nekoliko dana duže, boljeg i mirisa i ukusa. Biće to veliki projekat, vredan oko 600.000 evra, a dolazak novih proizvoda na tržište trajaće godinu, dve ili čak tri. Nastavićemo da razvijamo i ostale robne marke, Pekare Grosuplje i Tvojih pet minuta”, najavljuju u Don Donu. U Hrvatskoj je Pekara Grosuplje već počela prodaju i Don Don sada može da pokrije celu teritoriju, a dostava je mnogo lakša.

“Ali, još uvek se moramo prilagođavati lokalnim navikama, jer nametanje ideja potrošačima ide sporo. Asortiman razvijamo u skladu sa željama potrošača i lokalnom tradicijom, uz povratak tradicionalnim načinima proizvodnje. U Sloveniji se jede najmanje hleba, ali je drugačija i njegova struktura. U Srbiji se jede najviše hleba u regionu i nažalost još uvek najviše proizvodi od belog brašna, dok na severu dominira hleb od tamnijih vrsta brašna i ražani hlebovi”, kažu u Don Donu.

U sledećim godinama u planu su još i akvizicije u Bugarskoj i Rumuniji, kao i neke pekare u Srbiji, i dalja integracija u Sloveniji i Hrvatskoj. U Srbiji je u sledećih 5 godina planirano širenje sopstvene maloprodajne mreže, a u proleće 2017. Don Don otvara veliku modernu fabriku tosta u Kragujevcu. Kapacitet fabrike biće 100.000 komada tosta dnevno i iz nje će se podmirivati sva tržišta i sve zemlje u kojima kompanija ima distribuciju. Procenjena vrednost ove investicije je oko 10 miliona evra. Početak rada fabrike se očekuje u aprilu naredne godine, a već sutradan će tost biti na policama partnera u svim državama u kojima kompanija posluje. Srpski tost iz najmodernije fabrike u regionu naći će se u Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Bugarskoj i Rumuniji. Kompanija će u narednim godinama nastaviti ulaganja u sopstvenu mrežu maloprodajnih objekata, a plan je da u narednih 5 godina u Srbiji bude gotovo 500 pekara, u šta će biti uloženo 5 miliona evra. Predviđeni godišnji promet samo od maloprodajnih objekata je preko 25 miliona evra.

“Da bi pekarski proizvodi postali izvozni brend Srbije, proizvođači treba konstantno da rade na unapređenju kvaliteta. Prvi korak za to je uzgajanje kvalitetnih sorti pšenice, zatim odgovarajući stepen industrijalizacije i implementacije pravih tehnologija, da bi proizvod bio konkurentan. Naš cilj je uvek bio da idemo van lokalnog i naravno, van granica. Već izvozimo pecivo u region i pokazali smo da Srbija ima potencijal da izvozi pekarske proizvode. Širimo distributivnu mrežu, u Bugarskoj smo već ozbiljno prisutni, a slični su nam planovi i u Rumuniji”, poručuju iz Don Dona.