Ideja od koje je „Don Don“ krenuo 2008. godine, kada je ušao na tržište Srbije, bila je imati hleb identičnog kvaliteta, izgleda i ukusa od krajnjeg juga do krajnjeg severa. Vrhunski kvalitet proizvoda je kompaniju doveo do nagrade „Najbolji novi brend iz Srbije“ za 2013. godinu
Početkom meseca na svečanosti u Jugoslovenskom dramskom pozorištu proglašeni su najbolji brendovi u akciji “Najbolje iz Srbije za 2013″. U kategoriji “Najbolji novi brend” pobedu je odneo brend “Naše zrno” kompanije “Don Don”.
Posle posete kompaniji, saznali smo da priznanje nije slučajno. Pobeda u kategoriji najbolji brend, pripala je pekarskoj industriji i navela nas da istražimo kakve su naše pekare, kakav hleb jedemo i koji su potencijali u ovoj oblasti.
Razgovor smo vodili na Novom Beogradu u sedištu kompanije “Don Don” saNenadom Đorđevićem, direktorom marketinga i razvoja ove kompanije. Umesto u pekaru, ušli smo u poslovnu zgradu, pa se prvo pitanje samo nametnulo – gde se zapravo proizvode hlebovi “Naše zrno?”
– Teško pitanje, treba se setiti svih pogona – odgovara Đorđević i dodaje:
– Šalu na stranu, prva ideja od koje je “Don Don” krenuo kada je ušao na tržište Srbije, bila je imati hleb identičnog kvaliteta, izgleda i ukusa od krajnjeg juga do krajnjeg severa. 2008. godine stanje u pekarskoj industriji bilo je haotično. Prvi pogon u kojem smo počeli proizvodnju, a ujedno i najveći pogon u Srbiji i ovom delu Evrope, bio je pogon PDM u Pudarcima. Usledila je proizvodnja u pogonu “Fidelinka pekara”, potom u pogonima u Zrenjaninu (Žitoprodukt), Jakovu, Leskovcu, Svrljigu, Kraljevu… Neki od ovih pogona bili su u jako lošem stanju u trenutku našeg ulaska u njih. Sa radošću su dočekali sveže ideje, investicije, redovne plate. Danas imamo situaciju da se peći u Fidelinka pekari gotovo ne gase, da se u mlinu u Zrenjaninu samelje 200 tona brašna dnevno – kaže Đorđević.
Rado ga jedemo, a koliko znamo o hlebu?
Pitamo sagovornika koliko Srbi znaju o hlebu, budući da prednjačimo po konzumaciji i u Evropi i u regionu.
– Kada smo sproveli prvo istraživanje tržišta 2008. godine, potrošači gotovo ništa nisu znali o hlebu. Posle bele vekne, polubelog i crnog, eventualno ražanog hleba (kod informisanijih), nabrajanje bi stalo. Danas se ova slika promenila. Promenile su se i navike u konzumaciji hleba u Srbiji i ponosan sam kad kažem da je “Don Don” na ovom polju odigrao značajnu ulogu. Ozbiljno smo shvatili svoj zadatak, unapredili smo kvalitet hleba, a onda smo se okrenuli potrošačima, njihovim željama ali i edukaciji. Uveli smo pojam “funkcionalnog hleba” – objašnjava Đorđević.
On dodaje da potrošači danas više ne očekuju od hleba da to bude namirnica koja će im “napuniti stomak”, već očekuju da bude kontrolisanog kvaliteta, da ima dodatne benefite i da bude u zaštitnoj ambalaži.
“Naše zrno” zadovoljava potrebe svih potrošača
– Brend “Naše zrno” nastao je sa dejom, da odgovori i na zahteve onih potrošača sa najvišim kriterijumima i specifičnim potrebama. Želimo dobro informisanu mamu koja, kada se nađe u supermarketu, može da napravi pravi izbor za svoju porodicu i sebe. Ženu koja zna šta je dobro za dijetoterapiju, koji hleb je pogodan za ishranu dijabetičara, šta se najbolje slaže uz gulaš i paprikaš, šta je najbolje za njenu decu – ističe Đorđević.
“Don Don” edukaciju sprovodi na više nivoa: putem društvenih mreža,bloga koji vodi nutricionistkinja, ali i na samom mestu prodaje, gde vas dočekuje uigran tim promoterki, koje su i same prošle kroz ozbiljnu edukaciju od strane tehnologa i nutricionista.
Potrošači na ovo odlično reaguju, jer do sada nisu imali priliku da dobiju ovakav “tretman”. Svakoga dana stižu pitanja, ali i veoma konstruktivni predlozi za unapređenje.
– Naša snaga je u želji da saslušamo potrošače i mogućnosti da im pomognemo. Ovih dana intenzivno radimo na razvoju hleba od heljde, jer su to kupci tražili. Hleb je prošao mnogo testova, a bio je ponuđen i na degustaciju. Malo je reći da su svi koji su probali bili oduševljeni – navodi Đorđević.
Iako u poslovnoj zgradi nema pekare, novinarska ekipa je ipak poslužena pecivom iz male peći koju koriste za degustacije i testove.
– Pite sa sirom, spanaćem, zeljem, iz našeg pogona u Subotici (Fidelinka pekara) izvozimo u Crnu Goru, Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku, Sloveniju, Bugarsku, Rumuniju, počinjemo i sa izvozom u Italiju. Najviši standardi koje smo uveli u naše pogone (HACCP, IFS) i ogromna ulaganja u proteklim godinama, doveli su do toga da budemo konkurentni na tim tržištima. Naši proizvodi traženi su van granica Srbije, i na nama je da ovaj aspekt poslovanja unapredimo. Izvozimo i u zemlje koje podležu strogoj zakonskoj regulativi Evropske unije, što znači da možemo biti itekako konkurentni i na evropskom tržištu. Prošle godine iz Srbije je izvezeno oko 11 tona smrznutih pekarskih proizvoda – kaže direktor marketinga i razvoja kompanije “Don Don”.
Od 2008. do danas “Don Don” je uložio više od 30 miliona evra u pekarsku industriju i otvorio 700 radnih mesta. U naredne tri godina u planu su ogromna ulaganja u sadašnje pogone i početak proizvodnje u dva velika pogona u Srbiji, što znači još oko 200 novih radnih mesta. Nastaviće da ulažu u znanje zaposlenih, posećuju sve eminentne sajmove, prenose trendove iz Evrope i sveta u Srbiju.
– U 2013. godini smo uveli brend “Naše zrno”. Svesni smo da je uvođenje brenda trka na duge staze. Mi smo u ovom momentu na početku te trke, ali na liderskoj poziciji. Učinićemo sve da tu i ostanemo. Nastavićemo i da negujemo dobar partnerski odnos sa kupcima i potrošačima. To je ono što nas je dovelo ovde gde smo sada – zaključuje Đorđević.
Napomena: Tekst je preizet sa sajta www.telegraf.rs