Niš, 1. oktobar 2014 – Kompanija Don Don, koja je u julu postala većinski vlasnik niškog Žitopeka, na konferenciji za novinare održanoj tim povodom, najavila je remont pogona i dalja ulaganja, kako bi se niški gigant vratio na lidersku poziciju koja mu po veličini i potencijalu pripada. Prilikom preuzimanja, Don Don je najavio da će raskrstiti sa teretom iz prošlosti, renovirati pogon, uvesti nove linije i početi da proizvodi novi asortiman, te uložiti u sve to oko 1.5 miliona evra.
Milan Todorović, generalni direktor Žitopeka, ističe da se od sredine jula ubrzano radilo na remontu tunelskih peći i montaži nove opreme, kako bi se već od sredine septembra povećala proizvodnja. Od ulaska u pogon Don Don Do sada isplatio 300 000 evra za zaostale zarade i dugovanja koja je žitopek imao ka dobavljačima, a 500 000 evra uloženo je u otpremnine radnika koji su bili tenološki višak.
„Oko 400 000 evra je uloženo u novu opremu. Završili smo kompletan remont tunelske peći broj 4, i remont tunelske peći 2. Najozbiljniji projekat je svakako bila montaža najsavremenije protočne parne peći. Žitopek je jedini pogon u sistemu Don Dona koji može da se pohvali time da ima protočnu parnu peć“, istakao je Todorović. Paralelno sa ovim radovima, montirana je komora za fermentaciju, postavljene su dve nove delilice i izgrađena je nova rashladna komora kapaciteta preko 250 m³. Završena je sanacija podova u magacinima i na istovarnoj rampi. U Žitopek su stigle dve nove roto peći i preko 200 novih kolica za manipulaciju hlebom.
„U Žitopeku nas je sačekalo mnogo problema, a dosadašnje investicije iznose oko 1 200 000 evra, a do kraja godine Don Don će uložiti još oko 300 000 evra u pogon, i to u novi IT sistem, proširenje kapaciteta magacina gotovih proizvoda i infrastrukturne radove koji su godinama bili zapušteni. Takođe, počela je obnova maloprodajnih objekata, završeni su pogoni za proizvodnju hleba, ali nam predstoji investiranje u pogon u kojem su rađena peciva,“ najavljuje Todorović.
U Žitopeku je novinarima predstavljen i nov asortiman peciva i vrste hleba. Optimizacija proizvodnje i investicije doprinele da Žitopek posle toliko godina tržištu može da ponudi mnogo širi asortiman nego do sada, a proizvodi iz Žiotopeka će se distribuirati širom jugoistične Srbije. Proizvodnja hleba povećana je sa 42000 na 62000 hlebova, a cilj je da do nove godine bude 80.000 vekni dnevno. Proizvodnja peciva je dostigla 40.000 dnevno, a nove vrste, kao i somuni, počeli su da se proizvode ovih dana, i asortiman će se proširivati prema potrebama tržišta. Cilj je da se dostigne proizvodnja 100.000 peciva dnevno. Nova zapošljavanja su počela i nastaviće se sukcesivno, kao i uvođenje novih profila u skladu sa strukturnim promenama.
„U proizvodnji se vodimo najvišim standardima kvaliteta i bezbednosti proizvoda. Pratimo potrebe tržišta i uvek se trudimo da na te potrebe odgovorimo kvalitetnim proizvodima. Novi proizvodi, poboljšan kvalitet i novih i starih prizvoda, te povećanje proizvodnje, dovešće do vraćanja Žitopeka na lidersku poziciju,“ zaključuje Milan Todorović.