9.7.2014. – Kompanija „Don Don“, najveći srpski proizvođač hleba i pekarskih proizvoda, je u procesu preuzimanja 51 % akcija niškog Žitopeka, i dala je ponudu za preuzimanje do 100% vlasništva. Preuzimanjem Žitopeka, Don Don će preuzeti na sebe sve gubitke ovog pogona, ali i isplatu starih obaveza prema dobavljačima, vraćanje duga prema gradu Nišu, i isplatu zaostalih zarada radnicima Žitopeka.
Gubici Žitopeka su iznad visine kapitala pekare koji iznosi trenutno oko 170 miliona dinara, saopšteno je na konferenciji za novinare.
Većinski vlasnik Don Dona Aleš Mozetič rekao je da će transakcija dostići iznos od blizu 4,5 miliona evra, i da ona obuhvata pokrivanje gubitaka dobavljačima od 2,6 miliona evra, ulaganje u modernizaciju fabrike od 1,5 miliona evra i isplatu deonica od oko 250.000 evra.
Mozetič je najavio da će preostalim vlasnicima biti upućena ponuda za preuzimanje vlasništva do 100 odsto.
Prema njegovim rečima, ozdravljenje „Žitopeka“ biće obavljeno u tri koraka: kroz rasčišćavanje dugova koji su najveći prema dobavljačima, kroz modernizaciju i novi asortiman proizvoda, i kroz reorganizaciju poslovanja koja podrazumeva i socijalni program zbog neadekvatne strukture zaposlenih.
Mozetič je najavio da će u naredna dva meseca biti isplaćen višak radnika u skladu sa propisima, ali i da će biti primljeni novi radnici koji budu zadovoljili kriterijume moderne proizvodnje i i savremenog tehnološkog procesa.
Ipak, Mozetič je optimista, jer je njegova kompanija u Srbiji već spasila nekoliko propalih preduzeća.
– Takve su bile „ Fidelinka“ i „ Žitoprodukt“, ali sada rade sa kapacitetom od 100 odsto. Želimo u Nišu da povećamo proizvodnju sa 40.000 na 80.000 vekni, ali da uvedemo nove vrste. Kupićemo najmoderniju opremu i remontovati stare peći. Vrlo brzo ćemo početi da ulažemo u lokalni brend, koji će se praviti samo u Nišu – rekao je Mozetič.
Gradski većnik za privredu Mihajlo Zdravković rekao je da dolazak „Don Dona“ znači spas od stečaja za nišku fabriku hleba.
„Ovo je takođe sigurnost za radnike koji ostaju tamo da rade, a uz dalji razvoj koji se planira, to je i otvaranje novih radnih mesta“, rekao jeZdravković.
Većnik je dodao da je dobra stvar i to što Grad koristi magacine „Žitopeka“ za skladištenje robnih rezervi i što će i dalje moći da ih koristi.
Kompanija „Don Don“ posluje već 20 godine i do sada je u razvoj pekarske industrije u Srbiji uložila 30 miliona evra, a u naredne dve godine planira da uloži još 20 miliona i zaposli još oko 500 radnika. Don Don trenutno broji oko hiljadu zaposlenih i saradnika i proizvodi oko 250.000 vekni hleba dnevno svežeg hleba, a na tržištu je prepoznatljiv po brendovima „Naše zrno“ i „Tvojih pet minuta“.