Kompanija Don Don, koja je na srpsko tržište ušla 2008. godine, vodeći je proizvođač hleba i pekarskih proizvoda u Srbiji. Sa izvozom proizvoda u Sloveniju, Hrvatsku, Bosnu, Crnu Goru i Bugarsku, predstavlja regionalni centar pekarstva. Kao lider u pekarskoj industriji, kompanija Don Don posluje po najvišim evropskim standardima kvaliteta, konstantno prateći svetske trendove u pekarstvu. Za samo 5 godina poslovanja kompanija je razvila nove kategorije i vrste hleba, čime je postala i nosilac novog trenda u pekarskoj industriji.
„Kada smo počeli da proizvodimo Domaći hleb, jednu od najtraženijih kategorija na tržištu, imali smo samo dve vrste – Domaći beli i tamni hleb. Danas u ovoj kategoriji imamo šest vrsta od čega su dva (seoski i ražani) potpuno bez aditiva, čime pokazujemo naše čvrsto opredeljenje za tradiciju i trend zdravih navika, i koje ćemo sve više negovati i razvijati u budućnosti,“ naglašava Nenad Đorđević, direktor marketinga i razvoja kompanije.
U Srbiji 30 000 domaćinstava svakog dana kupuje Domaće hlebove, a Don Don na mesečnom nivou proizvede preko 1 000 000 Domaćih hlebova, od čega 180 000 bez aditiva i E brojeva.
Industrijski vs domaći hleb
U Srbiji 80% potrošača konzumira industrijsku veknu, dok ostali konzumiraju domaće hlebove. Situacija se u drugim zemljama bitno razlikuje, gde je trend povratka tradiciji u poodmakloj fazi. Na to ukazuje i primer Slovenije, gde je do pre par godina linijski hleb činio više od 70% proizvodnje, a danas je učešće domaćeg hleba u ukupnoj prodaji veći od 70%. Upravo u ovom trendu povratka tradicionalnim i zdravim navikama Don Don vidi potencijal za rast u narednim godinama.
Potrošači se sve više opredeljuju da drugačije vrste i kategorije. „Najvažniju ulugu u edukaciji čini proizvodnja. Taj put je za mnoge prevelik rizik, da bi usmerio potrošače proizvođač mora da investira u tehnologiju i razvoj novih proizvoda kako bi se zadovoljile želje čak i onih potrošača sa najistančanijim ukusom. Zato je Don Don prvi u Srbiji razvio najširu ponudu, nudeći opet prvi u prodajnim lancima osim dnevno svežih proizvoda, domaće i specijalno pakovane hlebove, i različite vrste tosta. Na ovaj način, kompanija razvija domaću pekarsku industriju, ali i svest kod potrošača o razlikama među kategorijama. Razvojni tim kompanije je stalno u potrazi za novim ukusima, a iz Don Don-a najavljuju nove proizvode u 2013.
Od zrna do hleba
Pored širokog asortimana, osnovni uslov za dobro poslovanje jeste kontrola kvaliteta u svim segmentima proizvodnje. Don Don je od ulaska na srpsko tržište uložio 30 miliona evra u proizvodnju. „Svesni smo da građenje brenda nema smisla bez kvalitetnog proizvoda. Zato su kvalitet i potrebe tržišta za sve u kompaniji na prvom mestu. Želimo da novi brend kompanije Don Don, „Naše zrno“, pod kojim se nalaze Dnevno sveži, Domaći i Specijalno pakovani hlebovi donese na tržište jedan potpuno nov koncept u pekarskoj industriji. To za potrošača znači da u prodajnim mestima na celoj teritoriji Srbije može da kupi hleb koji želi a koji ima isti oblik, težinu, sastav i kvalitet. Ostvarili smo ono što nam je bio cilj – kompletnu kontrolu kvaliteta od zrna pšenice do krajnjeg prozvoda. Za takav rezultat je bilo neophodno da mi povučemo ključni potez, da utičemo da nam proizvođači pšenice proizvedu najbolje zrno, da nabavimo najbolju mašinu za proizvodnju, da obučimo zaposlene da ručno proizvode hleb i da edukujemo potrošače“ zaključuje Đorđević.
Don Don nastavlja sa investicijama, a jedan od noviteta jeste zakup pekare u Svrljigu, koja je posltala 8. proizvodni pogon kompanije Don Don. Već prvog dana rada proizvodnja se povećala dvostruko – sa 3.000 na 6.000 vekni dnevno.