izvor: “Subotičke novine”

„Fidelinka pekara” ponovo lider na tržistu

  • Novi proizvodi i povećanje proizvodnje obeležili su poslo vanje kompanije Don Don i u protekloj godini, a poslovnim potezima obezbeđen je i stabilan izvoz brzo smrznutih proizvoda u zemlje EUi CEFTE.

Jedan od najstarijih i najvećih  pekarskih proizvodnih pogona „Fidelinka pekara”, posle dugog vremena zastoja, već četvrtu godinu beleži pozitivno poslovanje koje joj vraća sjaj i uspeh na domaćem i evropskom tržištu, što je povod razgovoru sa direktorkom proizvodnje „Fidelinka pekare”, Gordanom Tomić.

Šta je najviše doprinelo da „Fidelinka pekara” ponovo bude lider na domaćem tržištu i sve zapaženiji izvoznik svog brenda?

IMG_1889_resize

— Precizna ulaganja i poslovni potezi kompanije Don Don, koja je od početka poslovanja u „Fidelinka pekari” uspela da zadrži ugled lokalnog brenda, uz poštovanje subotičke pekarske tradicije, najviše su doprineli tome. Danas proizvode Fidelinka Pekare distribuiramo po čitavoj Srbiji, a program brzo smrznutih proizvodase izvozi u sve zemlje CEFTE i zemlje EU iz bližeg okruženja.

Da li ste ovim ulaganjima proširili asortiman proizvoda i prilagođavali se zahtevima tržišta?

— U 2014. smo proširili asortiman proizvoda kako specijalnih vrsta hleba, tako i lisnatih proizvoda i pita, a uvedena je i nova kategorija proizvoda koja je odmah osvojila potrošače – somuni. Na lokalnom nivou je povećana prodaja svih vrsta hleba i lisnatog testa, a posebno pakovanih kajzerica i peciva.

Ulaganja u tehnologiju proizvodnje obezbeđuju i rentabilnost poslovanja.  Koliko je do sada uloženo u pekaru Fidelinka u ovom smislu?

— Prošle godine je kupljena pakerica za pakovanje prezle, a to znači da će „Fidelinka pekara” od sada sama pakovati trgovačko pakovanje prezli, što je mnogo rentabilnije, pošto su to do sada uslužno radile druge firme. Proširen je i obim proizvodnje i značajno je povećana iskorišćenost kapaciteta, naročito u proizvodnji smrznutog asortimana (lisnatog testa i proizvodnje pita). Tim našim proizvodima osvojili smo čitavo tržište Srbije a snabdevamo i nova tržišta u regionu u Sloveniji, Hrvatskoj, Crnoj Gori i Bugarskoj.

Najavili ste i ove godine investiranja, za kupovinu nove linije za proizvodnju specijalnih vrsta hleba?

— Sve je veća potražnja za specijalnim vrstama svežeg hleba pa je naš plan bio da ovu kategoriju unapredimo. Ovih dana je nabavljena protočna parna peć, koja služi za proizvodnju svežih specijalnih proizvoda i somuna. Ova peć je većeg kapaciteta od one koju smo imali ranije, a osim većeg obima proizvodnje, nova peć će doprineti i boljem kvalitetu finalnog proizvoda. Da bismo unapredili ove kategorije proizvoda, u Fidelinka pekaru su stigla dva nova miksera koji će poboljšati kvalitet samog zamesa, kao i delilica za meka testa.

Šta je uslov za osvajanje trzista i zadovoljenje različitih ukusa potrošača kada su u pitanju pekarski proizvodi?

— Dostizanje i zadržavanje liderske pozicije uslovljeni su kvalitetom i konkurentnom cenom. U odnosu na konkurenciju smo uvek ispred, jer pratimo tržište i prilagođavamo se njegovom zahtevima, do toga da isporučujemo vruć hleb kad je najpotrebnije, pa i u popodnevnim satima, što je prednost kod kupaca koji ne odustaju od svežeg i kvalitetnog proizvoda.

Osim ulaganja u proizvodnju, koliko kompanija ulaže u stručnjake, jer bez dobrih pekarskih majstora nema kvalitetnog brenda?

— Pogon „Fidelinka pekara“ ima preko 100 zaposlenih i tu se danas nalazi jedan deo razvoja kompanije Don Don u kome se bavimo probama i razvijanjem  novih proizvoda  za celo tržište Srbije i izvoz. Stalno ulaganje u kadrove i njihovu obuku je preduslov da Fidelinka pekara bude uvek korak ispred konkurencije, ali i da bude konkurentna na inostranom tržištu. Fidelinkaje je i pre dolaska Don Don-a puno pažnje poklanjala negovanju svojih kadrova. U prilog tome svedoči i činjenica da se mnogo njih iz nekadašnje Fidelinke danas nalazi na rukovodećim pozicijama u brojnim pogonima kompanije Don Don širom Srbije, kaže Gordana Tomić.

Kao veliki sistem na tržištu Srbije i društveno odgovorna kompanija, Don Don pomaže lokalne zajedmce u kojima posluje. Na koji način ste to uradili?

— „Fidelinka pekara” sa lokalnom zajednicom sarađuje na svim nivoima, od pomoći najugroženijim kategorijama, školi za decu sa posebnim potrebama „Žarko Zrenjanin“, Crvenom krstu, Ustanovi za nezbrinutu decu „Kolevka”. Učestvujemo  na raznim gradskim manifestacima, kao što su  Dužijanca, Sunčana jesen života (za penzionere) i sponzori smo većine dečjih manifestacija i radničkih sporstkih igara. Takože, deo naše poslovne politike je i da zapošljavamo osobe sa invaliditetom.